Geen Opoeteren dit jaar

Beste (staf)leden, ouders en vrienden van Scouting,

lange tijd hebben we de beslissing over het wel of niet doorgaan van ons groepsweekend in Opoeteren voor ons uitgeschoven. Omdat nu de tijd van starten van voorbereidingen gekomen is hebben we alle voors en tegens over het doorgaan van dit weekend op een rijtje gezet en zijn tot de beslissing gekomen dat:

Opoeteren 2020 niet door gaat.

De momenteel geldende afstandsbeperkingen tussen jeugdleden, stafleden, ouders andere vrijwilligers geven in onze ogen niet de bewegingsvrijheid die we in ons groepsweekend voorstaan.
De Belgische corona kampvoorschriften (bubble van max 50 pers) zijn ook beknellend voor onze organisatie.

Niet alleen bij slecht weer , maar ook tijdens spellen en chillen (bv onder onze luifel) zijn de huidige voorschriften voor onze organisatie niet of nauwelijks handhaafbaar. Over de sanitaire voorzieningen in Opoeteren hoeven we niet verder uit te wijden. En natuurlijk wil niemand die scouting een warm hart toe draagt andere mensen in gevaarlijke situaties brengen.

Helaas helaas dus …. op naar Opoeteren 2021.

We wensen iedereen ondanks alle coronaperikelen een fijne zomervakantie toe.

Groeten en blijf gezond,
Bestuur scouting Ulestraten