Verslag Indiana Jones in Opoeteren

Al jarén waren Indiana Jones en zijn sidekick Riëtte opzoek naar de doorgang van de Gouden stad. Jarenlange studies en voorbereidingen hebben geleid tot dit moment.. Opoeteren 2023, Indiana Jones.

Samen met zijn vrouw Karin en sidekick Riëtte reisde Indiana Jones af naar Oudsbergen, op zoek naar de laatste aanwijzingen. Het zou een zware missie worden die ze nooit alleen zouden aankunnen. Gelukkig kregen ze hulp van 70 getrainde, onafschrikbare en dappere scouts.

Vrijdagavond 22 september was het eindelijk zover. De scouts verzamelde zich allemaal op kamplocatie Sparrenheem. De weergoden waren Indiana Jones en zijn missie niet gezind want het kwam met bakken uit de lucht vallen. Het startschot werd gegeven en de missie was kraakhelder. Verzamel de drie magische stenen en breng deze als offer naar Mola Ram in ruil voor goud. Iedereen was vastberaden Indiana Jones te helpen en Karin was vastberaden zo snel mogelijk met haar cruise te vertrekken. Toen het goud was verzameld en de ketel met uiensoep leeg was, was het tijd om de oogjes te sluiten en moed te verzamelen voor de volgende dag.

Zaterdag 23 september. Rise and shine. De eerste vroege vogels stonden de ontbijttafel al te dekken terwijl de rest van het kampterein moeite had met uit de slaapzak te rollen. De dag werd afgetrapt met hoog niveau ochtendgymnastiek en vervolgens ging de 8 km wandeltocht van start. Indiana Jones legde zijn lot in de handen van onze dappere scouts, aangzien de socials geupdate moesten worden met zinloze Tiktoks. Onderweg werd er gezorgd voor spelletjes en hersenkrakers, alles om goud te verdienen.

Terug op het kampterein stond de lunch al op ze te wachten en waren er spelletjes om de tijd totaan het volgende eetmoment te overbruggen. In de avond was er een heerlijke BBQ en begonnen de bezoekers voor het moment suprême al binnen te druppelen.
Er werd een lucifer op het jaarlijkse kampvuur gegooid en met een heerlijke stapel vuur op de achtergrond was het tijd voor de installatie. De nieuwe staf- en jeugdleden werden geïnstalleerd en als afsluiting kwam Indiana Jones het verhaal afsluiten.

Alle dappere scouts werden bedankt voor hun inzet en samen werd er gezocht naar dé oplossing van de ingang voor de gouden stad. Mola Ram werd uit haar koffietijd- bingewatch moment gehaald om te komen helpen. Met hulp van alle scouts werd de doorgang gecreëerd. Indiana Jones en Riëtte namen afscheid van iedereen en Karin hoopt nog steeds dat ze nu éindelijk op huwelijksreis gaat.

De 16+ scouts gingen, na de kinderbedtijd, nog naar de zandberg voor een heus smokkelspel en het was onwijs gezellig in Oudsbergen tot in de late uurtjes.

Aangekomen op de laatste dag, zondag 24 september. Het weer was heerlijk. De tshirtjes en zonnebrillen kwamen te voorschijn en iedereen verplaatste zichzelf naar de zandberg. Op de zandberg, met de zonnenstralen in de ogen tokkelde onze stoere scouts de berg af.
Op het kampterrein werd alles afgebroken, de tenten lagen lekker te drogen en de vrijwilligers zaten te genieten van de extra vitamine D.
De insignes werden uitgedeeld, we namen afscheid van iedereen en keken terug op een geslaagde Opoeteren 2023.

De organisatie van Opoeteren 2023 wilt graag alle kinderen, ouders en uiteraard vrijwilligers bedanken voor het deelenemen en hun inzet. Het was een top weekend en we kijken uit naar Opoeteren 2024..

Haal je tuinbroek en gele trui maar uit de kast want Oudsbergens wordt in September 2024 overspoeld door MINIONS!

Minions tot volgend jaar!.. BANANA.

Bekijk hier de foto's en filmpje: