Verslag RSW en Smoke Jamboree 2024

Regionale Scouting Wedstrijden

Op vrijdag 12 April was het zover. de RSW groep kon gaan beginnen aan de wedstrijd waar ze lang voor geoefend hebben. met 4 vol geladen auto's en een aanhanger gingen we richting opoeteren waar ze direct konden beginnen aan het opbouwen van hun kampenement. na dat dit beoordeeld was begon de thema presentatie. hier moest de RSW groep laten zien wat voor een dansje ze ingestudeerd hadden. na alle dansjes te hebben gezien was het tijd voor nog een lekkere snack en op tijd het bed in.

zaterdagochtend was er tijd om nog even het kampenement te verbeteren voordat ze gingen beginnen aan hun 11 kilometer lange tocht..... ofjah de organisatie had een tocht van 11 km uitgezet maar onze scouts lopen toch liever iets meer. na de hike konden ze beginnen aan het voorbereiden van de BBQ. als echte chefkoks sneden ze de groenten en vlees in perfecte porties om een mooi bordje te maken voor de Jury.
savonds was het tijd om nog een aantal workshops te volgen en te dansen op de minidisco.zondagochtend was het tijd om het kampterrein netjes aftebreken en alles weer klaar te leggen zodat de leiding weer de aanhanger kon laden. Nu hoefde nog alleen maar even alle punten bij elkaar geteld te worden en was het tijd voor de uitslag want wie o wie ging er met de 1e prijs naar huis?
Onze Scouts zijn 4e geworden wat een hele mooie prestatie is geweest!

Smoke Jamboree

De smoke groep is tegenlijkertijd met de RSW groep richting het kamp gegaan. eenmaal aangekomen in opoeteren mocht ook de smoke groep hun slaaptent opzetten. nadat hun kampenement stond mochten ze gaan kijken naar de optredens van de RSW groepen. ook zij kregen nog een lekker snack en gingen optijd naar bed om uitgerust aan de hike te konden beginnen.
Zaterdagochtend was het tijd om de schoenen strak aan te doen want ook voor hun stond er een 11 lange kilometer tocht op de planning. Eenmaal terug op het kamp konden de kinderen even uitrusten en begon de leiding aan de maaltijd! nasi met kip sate! nadat de magen gevuld waren konden ze nog even de energie kwijt bij de workshops en minidisco. zondagochtend werd er in een record tempo afgebroken en konden we gaaan deelneme aan nog een aantal kleine spelletjes waarna we konden afsluisten en naar huis konden.

Link naar de foto's: