Over Ons
Op deze pagina's kun je alle informatie over onze scouting vinden.

Maatschappelijke Stage
Vanaf 2011 is de maatschappelijke stage voor alle scholen van het voortgezet onderwijs verplicht. Vanaf dit schooljaar doet ongeveer 80% van de scholen op een of andere manier mee. Het doel van de maatschappelijke stage is dat jongeren tijdens hun schooltijd kunnen kennismaken met vrijwilligerswerk. De jongeren van nu zijn immers de vrijwilligers van de toekomst. Scouting biedt alle scholieren (en uiteraard al onze jeugdleden) de kans om in eigen dorp hun kijk op het vrijwilligerswerk te verbreden, en zich zelf op allerlei gebieden te ontwikkelen.
Jongeren die in aanmerking willen komen voor een maatschappelijke stage bij Scouting Ulestraten kunnen zich aanmelden cq meer informatie opvragen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Naast de betrokkenheid bij de maatschappelijke stage is Scouting Don Bosco Ulestraten een erkend Calibris (voorheen OVDB) stagebedrijf.

Dus ook andere studenten zijn welkom bij ons !